Akram is een gepassioneerde haarstylist die vol vertrouwd op zijn kennis en gouden handen en zijn klanten niet de salon uit laat gaan zonder ze er geweldig uit te laten zien. De vorige keer spraken we Akram over wie hij is, wat zijn plan was voor zijn zaak: Razors & Scissors. Omdat deze kort hierna al opende, gingen we terug hoe het nu met Akram gaat en hoe het ondernemerschap hem bevalt.
Wat heeft hij bereikt in de tussentijd?
Zoals al genoemd is in de tussentijd Akram’s salon open; ondertussen alweer bijna 4 maanden. De opening zelf was een succes en veel mensen zijn komen kijken in de zaak. Akram vind dat het heel goed gaat met zijn zaak, hij heeft veel klanten en de tevreden klanten zorgen vaak voor nog meer nieuwe klanten. Omdat Akram niet op afspraak werkt, maar mensen gewoon binnen kunnen lopen, zitten de wachtplaatsen vaak helemaal vol in het weekend. Vorige keer noemde hij ook dat de andere ondernemers ook bij hem in de zaak zouden komen en dit doen ze dan ook regelmatig, Akram heeft goed contact met zijn buren en geeft ze dus van tijd tot tijd ook een knipbeurt. Akram is al begonnen met het knippen van vrouwen en het bieden van waxbehandelingen, hij gaf aan dat hij in het begin alleen mannen zou behandelen, maar zag dit toch als een goede mogelijkheid om open te staan voor meer klanten.
Welke tegenslagen is hij tegengekomen?
Doordat Akram een financiële tegenslag tegenkwam moest hij toch nog even wachten met alle behandelingen aanbieden die hij graag zou willen doen in zijn salon. Omdat behandelingen rond kleuren en schoonheid meer en duurdere producten vergen dan enkel knippen, moet hij hier nog even mee wachten tot hij hier genoeg omzet voor maakt. Akram geeft aan dat hij denkt dit binnen enkele maanden wel aan te kunnen bieden, maar hij wil zeker van zijn zaak zijn en vind het niet erg om hier nog even mee te wachten.
Wat is er veranderd?
Doordat Akram het zo druk heeft, merkt hij dat hij in zijn eentje al de klanten niet kan helpen. Zo gaf hij aan dat er in het weekend vaak vijf klanten wachten op hun beurt en dat de klanten die hierna binnen komen vaak weer weglopen door de lange wachttijd. Dit vind hij erg jammer en ziet hij als een gemiste kans, maar zonder extra personeel kan hij deze klanten niet aan. Hij heeft al meerdere keren gezocht naar personeel via social media en een advertentie in de salon, maar hij heeft nog geen kandidaten kunnen vinden die voldoen aan zijn criteria. Hij wil dat zijn toekomstige werknemer voldoet aan de nodige eisen, zodat diegene een perfecte toevoeging zal zijn aan zijn zaak. Dit is omdat Akram zijn klanten het allerbeste wil geven en hij vindt dat het erg belangrijk is om alleen de juiste werknemers te hebben als hij wilt dat zijn bedrijf blijft groeien.
Wat kunnen wij volgende keer verwachten?
De volgende keer kunnen we verwachten dat Akram meerdere behandelingen kan uitvoeren in zijn salon en wellicht heeft hij tegen die tijd ook zijn team uit kunnen breiden met de juiste specialist. Hopelijk blijft het nieuws van Akram’s goede werk zich op dit mooie tempo zich verspreiden en lezen we volgende keer weer over een zeer tevreden Akram.